Zwiedzamy zooScenariusz zajÄ?Ä?
Grupa wiekowa: 6- latki KrÄ?g tematyczny: Podró??e dalekie i bliskie Temat dnia: Zwiedzamy zoo Cele operacyjne: Dziecko: - aktywnie uczestniczyÄ? w zabawach ruchowych przy muzyce, - potrafi nazwaÄ? zwierzÄ?ta egzotyczne, - potrafi przeliczaÄ? elementy zbiorów w zakresie 10, - wskazuje odpowiedniÄ? cyfrÄ? (odpowiadajÄ?cÄ? liczbie elementów w zbiorze), - rysuje oburÄ?cz po ??ladzie, - estetycznie wykonuje prace plastycznÄ? – wyklejankÄ?, - potrafi ciÄ?Ä? po linii, Metody: - kinezjologia edukacyjna, - pedagogika zabawy, - s??owna, - czynna, Formy: - zbiorowa, - indywidualna ?¹rodki dydaktyczne: ilustracje zwierzÄ?t mieszkajÄ?cych w zoo, magnetofon, koperty z cyframi, szablony zwierzÄ?t, bibu??a, papier kolorowy, klej, no??yczki, napisy: TAK, NIE, krzy??ówka, plastelina, woda mineralna, nagranie z muzykÄ? relaksacyjnÄ?, wzór „leniwej ósemki” na pod??odze, mazaki. Przebieg zajÄ?Ä?: Zabawa na powitanie przy piosence „Chod??cie do ko??a”. Wprowadzenie do tematu zajÄ?cia poprzez wspólne rozwiÄ?zanie krzy??ówki:1
3 2
1) Zna go ka??dy z was, odmierza nam czas. 2) To nakrycie g??owy, znane z ró??nych bajek, ksiÄ?ciu i królowi powagi dodaje. 3) Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imiÄ?. Kroczy w kwiatów pÄ?kach i promieniach s??onka. „Przygotowanie do wycieczki” – picie wody, punkty na my??lenie, ruchy naprzemienne, pozycja Dennisona. „Wycieczka” – zabawa ruchowa – marsz parami po wzorze „leniwej ósemki” umieszczonej na pod??odze. Rozmowa z dzieÄ?mi nt. zwierzÄ?t, które mo??na spotkaÄ? w ogrodzie zoologicznym. Dobieranie podpisów do zwierzÄ?t na ilustracjach (z ca??Ä? grupÄ?) – drukowane. Przeliczanie zwierzÄ?t. Dzieci otrzymujÄ? koperty z cyframi od 0 do 10. Uk??adajÄ? w kolejno??ci. „S??o??” – Ä?wiczenie na przekraczanie linii ??rodka („Gimnastyka mózgu”). Praca manualna – rysowanie oburÄ?cz po ??ladzie. Wype??nienie konturu zwierzÄ?cia przygotowanym materia??em, wyciÄ?cie sylwety, zgiÄ?cie sylwety w zaznaczonym miejscu (o?? symetrii). Obejrzenie prac, ocena s??owna. „Powrót z wycieczki” – zabawa ruchowa - jak w pkt. 4. Ewaluacja zajÄ?cia – wypowiedzi dzieci nt. ich odczuÄ?, spostrze??e??. Które dziecko zadowolone jest z zajÄ?cia stawia swojÄ? pracÄ? przy napisie TAK w jednej czÄ???ci „leniwej ósemki” na pod??odze („weso??e zoo”), a któremu siÄ? nie podoba??o - przy napisie NIE („smutne zoo”) – druga czÄ???Ä? „ósemki”. Po??egnanie i podziÄ?kowanie sobie za wspólnÄ? zabawÄ?.Zwiedzamy zoo - wiÄ™cej...
Zwiedzamy zoo
|