Dbamy o zwierzÄ™ta.Scenariusz zajÄ?Ä?
Grupa wiekowa: 6- latki KrÄ?g tematyczny: Zimno coraz zimniej Temat dnia: ZwierzÄ?ta gromadzÄ? zapasy na zimÄ? Cele operacyjne: Dziecko: - potrafi opisaÄ? sposoby przygotowania siÄ? do zimy wiewiórki, sowy, lisa, borsuka, chomika i myszy; - potrafi prawid??owo nazwaÄ? zwierzÄ?ta oraz okre??liÄ? ich domy; - rozumie konieczno??Ä? dokarmiania zwierzÄ?t w okresie zimy, - potrafi aktywnie uczestniczyÄ? w inscenizacji, - potrafi estetycznie wykonaÄ? prace plastycznÄ?, - potrafi tworzyÄ? zbiory - potrafi okre??laÄ? liczebno??ci, -potrafi rozwiÄ?zywaÄ? zadania z tre??ciÄ?. - kszta??tuje poczucie odpowiedzialno??ci za zwierzÄ?ta w okresie zimy. Metody: - drama, - pokaz, - rozmowa, - Formy: - praca z ca??Ä? grupÄ?, - zespo??owa Pomoce dydaktyczne: sylwety zwierzÄ?t le??nych, opowiadanie M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”, historyjka obrazkowa, 4 obrÄ?cze, kartki z cyframi od 1 do 10, makiety mieszka?? zwierzÄ?t, napisy z nazwami mieszka?? zwierzÄ?t np jama, nora, gawra, Przebieg zajÄ?cia: Zaproszenie dzieci do obejrzenia inscenizacji w teatrzyku sylwet wg. opowiadania M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”. Rozmowa z dzieÄ?mi dotyczÄ?ca bohaterów inscenizacji:- uk??adanie historyjki obrazkowej wg kolejno??ci, - wyszukiwanie odpowiednich napisów i przyporzÄ?dkowywanie ich do sylwet zwierzÄ?t, - synteza i analiza s??uchowo-wzrokowa. 3. „Wiewiórki w dziupli” – zabawa ruchowa. 4. Rozpoznawanie i nazywanie mieszka??: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, nied??wiedzia- gawra, myszy- nora. 5. Zabawa ruchowo-na??ladowcza przy piosence „Bajkowy las”. 6. RozwiÄ?zanie zagadek. Dzieci podzielone na grupy. Ka??da grupa otrzymuje kopertÄ? z puzzlami. Nauczyciel czyta zagadkÄ? – dzieci uk??adajÄ? odpowiednie puzzle. 7. „Obrazki do pary”- zabawa ruchowa. 8. „ZwierzÄ?ta”- Ä?wiczenia graficzne. Dzieci na kartce majÄ? narysowana tabelÄ? z liczbami, pod którymi napisane sÄ? litery. Zadaniem dzieci jest odczytanie has??a poprzez u??o??enie liczb od najmniejszej do najwiÄ?kszej. Pod tabelÄ? narysowane sÄ? zwierzÄ?ta, nale??y obrysowaÄ? odpowiednie z nich. 9. Zabawa ruchowo-na??ladowcza przy piosence „Wiewiórka-baletnica”. 10. „Zapasy wiewiórki”– zadania matematyczne: - tworzenie zbiorów, okre??lanie liczebno??ci, - zadania z tre??ciÄ?. 11. „Orzeszki – zabawa relaksacyjna. 12. Utrwalenie nazw zwierzÄ?t wystÄ?pujÄ?cych w inscenizacji- zaproponowanie dzieciom zrobienia masek tych zwierzÄ?t. 13. Wykonanie masek zwierzÄ?t przez dzieci. Dbamy o zwierzÄ?ta. - wiÄ™cej...
Dbamy o zwierzęta.
|