OszczÄ™dzanie energii na liniowcach pasażerskich.NapÄ?dy o regulowanej prÄ?dko??ci marki ABB, okre??lajÄ?ce prÄ?dko??Ä? wielkich wentylator??w i wyciÄ?g??w, zamontowane w maszynowniach statk??w, przyczyni??y siÄ? do zmniejszenia zu??ycia energii na trzech luksusowych statkach pasa??erskich, nale??Ä?cych do najwiÄ?kszych w Europie linii pasa??erskich Costa Cruises. Usprawnienie pierwotnej instalacji przynios??o oszczÄ?dno??ci w paliwie w wysoko??ci 1600 ton rocznie. W jaki spos??b osiÄ?gniÄ?to tak doskona??e rezultaty? C????, wentylatory i wyciÄ?gi zosta??y pierwotnie zaprojektowane do pracy z ustalonÄ? prÄ?dko??ciÄ?, je??li temperatura powietrza na zewnÄ?trz wynosi stale 35°C. To dzia??a, je??li statki ??eglujÄ? w tropikach, takich jak Karaiby lub Morze Po??udniowochi??skie, ale w du??o zimniejszych miejscach, takich jak Norweskie Fiordy, albo kanadyjskie wybrze??e P????nocnego Atlantyku, stanowi to nadmierne i nieefektywne zu??ycie energii. ??eby usunÄ?Ä? problem nieefektywno??ci, ka??dy wentylator i wyciÄ?g wyposa??ono w niskonapiÄ?ciowe napÄ?dy prÄ?du przemiennego. Zabieg ten umo??liwi?? statkom zmniejszenie zu??ycia energii o 600 kW do 840 kW rocznie, w zale??no??ci od wielko??ci statku. Poniewa?? energia elektryczna na statkach jest produkowana przez generatory diesla, to zmniejszenie zu??ycia energii elektrycznej przek??ada siÄ? na istotnÄ? redukcjÄ? ilo??ci spalanego paliwa oraz emisji gaz??w cieplarnianych. W ten spos??b r??wnie?? koszty utrzymania zosta??y zminimalizowane. DziÄ?ki redukcji ilo??ci godzin pracy silnik??w wentylator??w i wyciÄ?g??w, zmniejszono zu??ycie urzÄ?dze?? i wyd??u??ono okresy pracy pomiÄ?dzy wymaganymi serwisami.
Oszczędzanie energii na liniowcach pasażerskich.
|