Rewolucja w produkcji papieru toaletowego.Z biegiem lat ??wiat marnuje coraz wiÄ?cej papieru toaletowego. Tylko Europejczycy zu??ywajÄ? codziennie 60 milion??w rolek. Natomiast przeciÄ?tny Amerykanin zu??ywa dziennie 57 listk??w papieru - jest to sze??ciokrotnie wiÄ?cej ni?? wynosi ??rednia ??wiatowa. Na szczÄ???cie coraz wiÄ?cej firm papierniczych dostrzega ten problem. W??r??d nich jest Kimberly-Clark - jedna z najwiÄ?kszych na ??wiecie firm, produkujÄ?cych artyku??y papiernicze. Koncern postanowi?? zrezygnowaÄ? z tekturowej tubki, na kt??rÄ? nawijany jest papier (a tak??e kleju, ??Ä?czÄ?cego go z tekturÄ?). Nareszcie tubki przestanÄ? lÄ?dowaÄ? w ??mietnikach. Rocznie to ponad 17 miliard??w sztuk, co w przeliczeniu daje 57 tys. ton odpad??w. Nowy produkt w pierwszej kolejno??ci trafi do hipermarket??w Wallmart i Samâ??s Club. Je??li u??ytkownicy go zaakceptujÄ? trafi r??wnie?? do innych sklep??w. ByÄ? mo??e podobne rozwiÄ?zanie znajdzie zastosowanie w papierowych rÄ?cznikach. Firma ma oczywi??cie szerokie poparcie ekolog??w. Chwyt marketingowy, czy wielka kampania ekologiczna?
Rewolucja w produkcji papieru toaletowego.
|