Scenariusz: Poznaj nocnych "marków" |
Autor: E. O
Zajęcia przeznaczone dla klasy II kształcenia zintegrowanego
Celem zajęć jest :
-zapoznanie dzieci ze znaczeniem słów "nocny marek"
-poznanie zwierząt aktywnych nocąi ich charakterystyki
-rozwijanie sprawności manualnych
Pomoce : ilustracje zwierząt aktywnych i nieaktywnych nocą, modelina
Uczniowie oglądają ilustracje zwierząt : borsuk, lis, wiewiórka,ćma, motyl, puchacz, sarna,jastrząb,kret.
Nazywają zwierzęta i mają za zadanie podzielić je na dwie grupy, zastanawiaja się co będzie kryterium podziału ( dzielą na różne sposoby, nauczyciel nie podpowiada), aby pomóc pani opowiada krótką historyjkę o chłopcu, który nie mógł zasnąć i całą noc spacerował po domu, wymyślał sobie różne zajęcia - mama nazwała go nocnym markiem.
Gdy uczniowie podziela zwierzęta na aktywne i nieaktywne nocą, pani charakteryzuje grupę aktywną nocą, czym sie zajmuj, co lubią jeść itp.
Na zakończenie zajęć uczniowie lepią z modeliny wybrane zwierzęta, które ożywiają się i polują nocą. Po ulepieniu wrzucają je do przygotowanwgo przez nauczyciela wrzątku w celu utwardzenia wykonanych figurek zwierząt.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |