Scenariusz: Życie w lesie. Elementy leśnego klimatu. |
Autor: E.O
zajęcia terenowe dla kl IV z przyrody
Cele
- zapoznanie się z warunkami życia organizmów w lesie
- poznanie elementów klimatu leśnego
- określanie badanego środowiska
Pomoce: termometr, łopata,karta pracy.
Uczniowie wychodzą do lasu :
- mierzą temperaturę powietrza w lesie
- określaja stopień nasłonecznienia w różnych miejscach w lesie (małe,średnie,duże)
-określają siłę wiatru, ilość opadów lub ich brak
- uzupełniają zdania w karcie pracy, wymieniają elementy klimatu np .ruch powietrza, wilgotność, opady, nasłonecznienie.
- wykonują próbę szpadlową leśnej gleby: spraedzają ilość organizmów żyjących w glebie, opisują wygląd gleby, rodzaj,
- oglądają i nazywają rośliny zaobserwowane w lesie, określają do której warstwy należą, w karcie pracy zapisują swoje obserwacje, a także dopisują zwierzęta leśne zyjące w poszczególnych warstwach lasu.
Na zakończenia określają jakim środowiskiem jest las (naturalnym) i dlaczego tak uważają, następnie wracają do szkoły.
-
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: |