Scenariusz: Zwierzęta skrajnie zagrożone.

Autor: E. O

zajecia dla klasy IV-V szkoły podstawowej

Głownym celem zajęć jest poznanie przez uczniów zwierząt skrajne zagrożonych, żyjących w Polsce oraz przyczyn zagrożenia oraz sposobów ochrony przed wymarciem.

pomoce : ilustracje zwierząt skrajnie zagrożonych ( wąż eskulapa,żołędnica, łosoś, niepylak apollo, kulon), krzyżówka.

Nauczyciel na wstępie wyjaśnia znaczenie określenia "skrajnie zagrożony" - gatunek, którego liczebność zmalała w Polsce do stanu krytycznego.            Następnie pokazuje uczniom ilustracje zwierząt skrajnie zagrożonyc, prosi o podanie ich nazw i miejsca występowania. Nie są to zwierzęta znane przez uczniów.

Nauczyciel przedstawia poszczególne zwierzęta, ich nazwy, miejsce występowania, styl życia, odżywiania się. Wspólnie z uczniami zastanawiaja się nad przyczynami wymierania tych gatunków, zapisują je w zeszytach.

Uczniowie rozwiązują krzyżówkę, której hasło brzmi : Chroń przyrodę i zwierzęta. Następnie w punktach wspólnie na tablicy wypisują sposoby ochrony zwierząt skrajnie zagrożonych.

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Już głosowałeś/aś na ten projekt
Copyright © 2009 PTH Technika