Scenariusz: Bezpieczne, ekologiczne i racjonalne wykorzystanie energii elektrycznej |
Autor: L. G.
Scenariusz lekcji - gimnazjum
CELE LEKCJI:
Szczegółowe:
§ uczeń zna:
Ø pojęcia: bezpiecznie, ekologicznie, racjonalnie,
Ø pojęcia związane z energia elektryczną,
§ uczeń potrafi:
Ø podać przykłady bezpiecznego, ekologicznego i racjonalnego wykorzystania energii elektrycznej występujące w życiu codziennym
Ø wskazać rozwiązanie na poprawę w zakresie bezpiecznego, ekologicznego i racjonalnego wykorzystania energii elektrycznej w życiu codziennym
Ø wykorzystywać i poszerzać swoją wiedzę w zakresie energii elektrycznej
Ø obsługiwać komputer
Wychowawcze:
Ø uświadomienie dzieciom obowiązku bezpiecznego, racjonalnego i ekologicznego wykorzystywania energii elektrycznej
Ø kształtowanie prawidłowych postaw zgodnych z prawidłowym wykorzystywaniem energii elektrycznej
Ø umiejętność współpracy w grupie,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Ø komputer- krzyżówka pt. ” Prąd elektryczny”, „Krzyżówka”
Ø kartki w kształcie owalu w różnych kolorach- czerwony, zielony, niebieski,
Ø mapa mentalna- wydrukowana lub w pliku komputerowym Pt. „Mapa mentalna”
METODA:
Ø podająca: pogadanka
Ø problemowa: aktywizująca poprzez dyskusję dydaktyczną z wykorzystaniem Mapy mentalnej
Ø programowana: z użyciem komputera
Ø praktyczna: ćwiczenia laboratoryjna aktywizujące myślenie twórcze
FORMA:
Ø praca grupowa
LITERATURA:
Ø Wojciech Jędrzejczyk "Technika- elektrotechnika i elektronika" WSiP, Warszawa 2000
Ø Gonick L., Outwater A., „Ekologia w obrazkach”, Prószyński i S-ka, Warszawa, 2000;
Ø http://www.eko.pb.bialystok.pl/srodowisko/300_3_18.htm
Głosuj | ||
Miesiąc: W tym miesiącu już głosowałeś/aś |
Rok: |
Ogólnie: |