Scenariusz: Jak ratować przyrodę ? |
Autor: E.O
Zajęcia dla klasy III kształcenia zintegrowanego
Cele :
poznanie rodzajów zanieczyszczeń środowiska naturalnego
wyjaśnienie pojęcia recykling
umiejętność segregowania śmieci
konieczność uświadamiania ludziom zagrożenia środowiska ze strony gospodarstw domowych
Pomoce: edukacyjna gra komputerowa, ilustracje, kartki z napisami
Dzieci po wejściu do klasy widzą na tablicy duży napis ŚMIECI, uczniowie wyszukują wśród ilustracji te, które należą do śmieci, przyczepiają je pod napisem, następnie zastanawiają się, kto mógł to wyprodukować, co można nazwać śmieciem ?
Wspólnie uczniowie zastanawiają się co można zrobić, żeby śmieci nie zasypały naszej planety ? Czy wszystkie śmieci są jednakowe ? Nauczyciel wyjaśnia znaczenia pojęcia recykling, uczniowie wypisują te odpady, które podlegają recyklingowi.
Uczniowie wymieniają śmieci produkowane w ich gospodarstwach domowych, ile z nich można ponownie przetworzyć ?
Wspolnie z nauczycielem zapisują dlaczego ziemia jest zanieczyszczona i co należy zrobić, aby uratować przyrodę przed zniszczeniem. Wnioski zapisują na tablicy.
Na zakończenie grają w edukacyjną grę komputerową " Zbieram i segreguję odpady" - aby zakończyć wędrówkę muszą prawidłowo zagospodarować wszystkie znalezione śmieci.
Głosuj | ||
Miesiąc: W tym miesiącu już głosowałeś/aś |
Rok: |
Ogólnie: |