Scenariusz: Wyprawa na biwak |
Autor: E. O
Zajęcia dla klasy II kształcenia zintegrowanego, poprzedzające wyjście uczniów do lasu, na biwak.
Cele :
-zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na biwaku
-kształtowanie nawyków odpowiedniedo zachowania sie w lesie
-wdrażania do dbania o środowisko leśne
pomoce: obrazek ilustrujący las po biwaku, pozostawiony przez niegrzeczne dzieci (pozostawione i porozrzucane butelki, puszki, papiery, połamane gałęzie drzew, zdeptane kwiaty,rozwalone mrowisko ), wiersz T. Chwastek-Latuszkowej pt. "Po biwaku".
Dzieci wchodzą do klasy i widzą zawieszony na tablicy duży, kolorowy obrazek, przyglądają się mu uważnie i pytają , kto tak strasznie nasmiecił w lesie i zniszczył piekne kwiaty, pani prosi aby dzieci zastanowiły się, kto mógłby być sprawcą takiego bałagnu ? Czy w ogóle w lesie może ktoś coś takiego zrobić ?
Nastepnie nauczyciel prosi dzieci o wysłuchanie utworu, który wyjaśni wszystkie zagadki. Uczniowie dawiadują się, że taki nieporządek zostawiły dzieci, które były w lesie na biwaku. Wspólnie zastanawiają się jak powinni zachowywać się ludzie przychodzący do lasu, jakie zasady obowiązują tych, którzy przychodzą na biwaki, skoro są w lesie gośćmi ? Odpowiadają na pytanie - dlaczego nie można niszczyć przyrody i jej zaśmiecać, planują swój wyjazd na biwak i zasady, których muszą przestrzegać.
Na zakończenie, każde dziecko na malej kartce z bloku rysunkowego, rysuje kredką świecową wygląd lasu, jaki powinien pozostać po odwiedzinach dzieci.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |