Scenariusz: Witamy wiosnę.

Głos został oddany.

Autor: E. O

Zajęcia terenowe dla klasy I-II kształcenia zintegrowanego.

Cele:

-  kształcenie umiejętności wyszukiwania  cech charakterystycznych dla nowej pory roku,

-wdrażanie do poszanowania  odradzającej się przyrody

Uczniowie wychodzą w teren w celu szukania oznak wiosny, komentują wszystkie zauważone zmiany np. pączki na drzewach, kwitnące przebiśniegi, krokusy, zieloną trawę, śpiewy ptaków, pierwsze prace polowe, świecące słońce.

Nauczyciel przypomina o dokładnej dacie rozpoczęcia się kalendarzowej wiosny i wydłużającym się dniu. Uczniowie przypominają jaka pora roku się skończyła i jaka nastąpi po zakończeniu wiosny. Zastanawiają się , która z nich jest najpiękniejsza i dlaczego. 

Następnie wszyscy wracają do szkoły, biorą przygotowane przez nauczyciela narzędzia ogrodnicze i przygotowują grządkę w szkolnym ogrodzie do zasiania rzeżuchy i sałaty, po przygotowaniu grządki wysiewają warzywa i wracają do klasy.

Głosuj
Miesiąc:
W tym miesiącu już głosowałeś/aś
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika