Scenariusz: Korzyści środowiskowe wynikające z zastosowania energetycznego biomasy.

Autor: L. G.

Cd. Lekcji „Czym jest biomasa?”

 

1. Uczniowie układają i przyczepiają za pomocą magnesów na tablicy szkolnej kostki domina wytworzone podczas poprzedniej lekcji (zespoły pracują z pracą przygotowana przez inną grupę). Uczniowie prezentujący dane domino mogą podpowiadać innym zespołom, prawidłowe rozwiązania. Czas na realizację ok. 10 minut.

2. Kolejne zadanie polega na graficznym rozwiązaniu problemu zawartego w zdaniu.

Korzyści środowiskowe wynikające z zastosowania energetycznego biomasy

3. Uczniowie przy pomocy metaplanu mają za zadanie w sześcioosobowych zespołach odpowiedzieć na pytania zawarte w poszczególnych częściach metaplanu. Każda grupa wybiera swojego LEADRE’a, który zaprezentuje metaplan kolegom z klasy. Każda grupa pracuje samodzielnie- materiały, jakie grupy otrzymały są identyczne (Tafla styropianu, szpilki, kartony o różnych kształtach i kolorach), które obrazują poszczególne obszary metaplanu, czyli graficznej dyskusji). Nauczyciel przypomina, na czym polega dyskusja z wykorzysteniem, metaplanu. Uczniowie rozpoczynaj prac ok. 15 minut.

Uczniowie maja dostęp do komputera mogą korzystać z Internetu:

 

OBSZARY METAPLANU- i spodziewane,  przykładowe rozwiązanie problemu

 

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika