Scenariusz: Tęcza

Autor: E.O

Zajęcia dla klasy I,II,III kształcenia zintegrowanego

Zajęcia mają  na celu przybliżenie i wyjaśnienie powstawanie niektórych zjawisk atmosferycznych , których przykładem jest tęcza.

Pomoce: plakat z tęczą, treść wiersza, kartki dla ucznia

Uczniowie słuchają wiersza recytowanego przez nauczyciela pt. Tęcza, zastanawiają się, kto wymalował na niebie tęczę i w jaki sposób ?  Nauczyciel  rozwiesza wielki plakat z namalowaną farbami plakatowymi tęczą, dzieci zachwycają sie jej barwami, nazywają j, wyrażają swoje uczucia, które odczuwają podczas oglądania takiego zjawiska na niebie, oraz podczas oglądania na obrazku. Nauczyciel objaśnia skąd się bierze tęcza i czym ona jest. 

Na zakończenie zajęć dzieci wychodzą na podwórko szkolne i obserwują niebo, mówią o swoich spostrzeżeniach, wracają do klasy i kolorują farbami plakatowymi otrzymane od nauczyciela  kartki z czarno-białą tęczą na tle niebieskiego nieba.

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika