Scenariusz: ZWIERZE NIE JEST RZECZĄ

Głos został oddany.

Autor: Marzanna Joniec

Temat kompleksowy: Zwierze nie jest rzecząTemat zajęć:  Mój przyjaciel piesCele główne:· Rozwijanie postaw prospołecznych.· Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt.Cele szczegółowe:-         dziecko rozumie pojęcie prawa zwierząt.-         dziecko rozumie potrzeby zwierząt.-         dziecko potrafi opiekować się zwierzętami.-         dziecko umie naśladować gesty nauczyciela. Metody:-         słowne - rozmowa-         drama-         realizacji zadań-         burza mózgów -         ruchowe  

Formy:

zespołowa, praca z cała grupą, indywidualna

Środki dydaktyczne:

Ilustracje zwierząt, kukiełki - pieskiKredki, ciastolina, podkładki, wizytówki dzieci 

 

Przebieg zajęć

1.     List od psa   Kochane dzieci !Moje życie nie jest długie.  To tylko 15 lat. Kiedy zostawiasz mnie samego jest mi smutno.  Czy zastanowiłeś się   kupując mnie? Czy zawsze znajdujesz  dla mnie czas? Czy pamiętasz o codziennym    wyprowadzaniu  mnie na spacer? Nie gniewaj się na mnie zbyt długo. Proszę, nie zamykaj mnie za karę, ja się boję. Ty masz swoje przedszkole, przyjaciół - ja mam tylko Ciebie. Lubię słucha Twojego głosu. Porozmawiaj ze mną czasami. Zanim mnie uderzysz, pomyśl, że moje szczęki z łatwością mogą zmiażdżyć Twoją dłoń,
a jednak tego nie robię. Potrafię być wierny i oddany.  Otocz mnie czułą opieką, jeśli zachoruję, wtedy pokocham Ciebie jeszcze bardziej. Pamiętaj o tym, że wszyscy się postarzejemy i będą nam dokuczać podobne dolegliwości . Dlatego bądź przy mnie w każdej trudnej chwili. Pokochaj mnie , tak jak ja Ciebie!
 

Twój Pies

2.     Rozmowa na temat listu (Dzieci opisują dobrego właściciela psa).            Dobry właściciel:-         Dba o czystość swojego psa, czesze go.-         Codziennie wyprowadza go  na spacer na smyczy i spuszcza z dala od ulicy. -         Karmi go i poi.-         Spędza z nim dużo czasu.-         Uczy go posłuszeństwa.-         Kiedy choruje zawozi go do weterynarza.-         Zabiera psa ze sobą na wakacje.

-         Poddaje swojego psa szczepieniom.

3.     Zabawa ruchowa „Pieski na spacer- pieski do domu”-  orientacyjno- porządkowa  4.     Zabawa w teatr ,,O czym mogą rozmawiać zwierzęta”- dzieci
w grupkach wybierają z kącika teatralnego przygotowane kukiełki zwierząt i wymyślają rozmowy pomiędzy nimi. Prezentowanie rozmów przed całą grupą.
5.     Zabawa ruchowa „Pieski i kotki” - N. wydaje komendy typu: pieski śpią- kotki spacerują, pieski biegają- koty skaczą na płoty itp.6.     Burza mózgów ,, Bezpieczni”- się w stosunku do obcych zwierząt ( nie wolno brać zwierzątek do rąk, nie wolno dotykać nieznajomych zwierząt, nie robimy gwałtownych ruchów w obecności nieznajomych zwierząt, zachowujemy się cicho…)7.     Zabawa plastyczna ,,Mój piesek” -  lepienie z  ciastoliny;  zwrócenie uwagi na konieczność posiadania  identyfikatora z kontaktem do właściciela, który każde zwierzę powinno mieć zawieszone na obroży8.     Wystawa prac.   
Głosuj
Miesiąc:
W tym miesiącu już głosowałeś/aś
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika