Scenariusz: Wypróbowane rady na złe odpady. |
Autor: E.Oldachowska
Zajęcia dla klasy I - kształcenie zintegrowane
Cele:
- ochrona przyrody przed zaśmiecaniem środowiska przez człowieka
-uświadamianie dzieciom potrzeby zmniejszania ilości odpadów poprzez stosowanie opakowań wielokrotnego użytku
- zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi podczas segregacji śmieci
Pomoce dydaktyczne :pudło pełne odpadów, kosze, torba lniana i plastikowa.
Przebieg zajęć :
Uczniowie gromadzą się wokół wielkiego pudła, które wcześniej zostało niepostrzeżenie wstawione do klasy. Wszyscy zastanawiają się co za niespodzianka może się w nim znajdować ?
Pani otwiera pudło i uczniowie poznają jego zawertość - nie są zachwyceni bo znajdują się tam : plastikoe i szklane butelki, stare reklamówki jednorazowe, kubki czyste i brudne po jogurtach, foliowe woreczki, stare gazety, obierki po ziemniakach.
Uczniowie zastanawiają się skąd wzięło się w klasie tyle śmieci i co z nimi zrobić ?
Następnie segregują odpady do poszczególnych pojemników z napisami, dowiadują się jak należy segregować śmieci i dlaczego trzeba to robić.
Oglądają torbę lnianą i reklamówkę, uzasadniają odpowiedni wybór torby na zakupy.
Na zakończenie uczniowie w 3-osobowych grupach z przygotowanych materiałów plastycznych i śmieci ( blok, flamastry, gazety, papiery po cukierkach, klej) wykonują projekt ekologicznej torby wielokrotnego użytku.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |