Scenariusz: Wypróbowane rady na złe odpady.

Głos został oddany.

Autor: E.Oldachowska

 Zajęcia dla klasy I - kształcenie zintegrowane

Cele:

- ochrona przyrody przed zaśmiecaniem środowiska przez człowieka

-uświadamianie dzieciom potrzeby zmniejszania ilości odpadów poprzez stosowanie opakowań wielokrotnego użytku

- zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi podczas segregacji śmieci

Pomoce dydaktyczne :pudło pełne odpadów, kosze, torba lniana i plastikowa.

Przebieg zajęć : 

Uczniowie gromadzą się wokół wielkiego pudła, które wcześniej zostało niepostrzeżenie wstawione do klasy. Wszyscy zastanawiają się co za niespodzianka może się w nim znajdować ?

Pani otwiera pudło i uczniowie poznają jego zawertość - nie są zachwyceni bo znajdują się tam : plastikoe i szklane butelki, stare reklamówki jednorazowe, kubki  czyste  i brudne po  jogurtach, foliowe woreczki, stare gazety, obierki po ziemniakach.

Uczniowie zastanawiają się skąd wzięło się w klasie tyle śmieci i co z nimi zrobić ?

Następnie segregują odpady do poszczególnych pojemników z napisami, dowiadują się jak należy segregować śmieci i dlaczego trzeba to robić.

Oglądają torbę lnianą i reklamówkę, uzasadniają odpowiedni wybór torby na zakupy.

Na zakończenie uczniowie w 3-osobowych grupach z przygotowanych materiałów plastycznych i śmieci ( blok, flamastry, gazety, papiery po cukierkach, klej) wykonują projekt ekologicznej torby wielokrotnego użytku.

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
W tym roku już głosowałeś/aś
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika