Scenariusz: Ochrona środowiska |
Autor: Joanna Roszkiewicz
Temat: Mam wpływ na klimatMateriały: laptop, rzutnik multimedialny, ekran, 3 filmy z programu edukacyjnego dla szkół Ekologia, TESCO, REBA, Tetra Pak:
- „Zagrożenia Ziemi” (6 min.)
- „Ty i środowisko” (5 min.)
- „Jak działają?” (5 min.)
Eko – poradniki, Eko - zakładki do książek z rebusem o tematyce ekologicznej „Co to znaczy stand by? ”, testy sprawdzające koncentrację uczniów podczas oglądania filmów
Cele:
Uczeń potrafi:
- wymienić obecne zagrożenia dla środowiska naturalnego
- omówić proste sposoby zmniejszania wpływu na środowisko, możliwych do zastosowania przez każdego człowieka
- wyjaśnić pojęcia: efekt cieplarniany, dziura ozonowa, recykling, segregacja
Metody:- oglądowa- pokaz filmu
- pogadanka z elementami dyskusji
Forma:
- indywidualna- praca z testem
- zbiorowa- dyskusjaPrzebieg zajęć:Wstęp
- Pogadanka wstępna na temat ocieplania się klimatu.
- rozdanie testów do filmów i zapoznanie się z pytaniami
Realizacja- obejrzenie filmików
- wypełnienie testów
- wspólne sprawdzenie odpowiedzi
Podsumowanie- rozdanie Eko- poradników, przeczytanie ich i przedyskutowanie treści
- rozdanie Eko- zakładek do książek
Zad.dom.Zapoznaj domowników z treściami Eko- poradnika
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |