Projekt: Dbamy o zwierzęta.
Projekt realizowany przez: Przedszkole Publiczne nr 41
Nazwa Dbamy o zwierzęta.
   Województwo: zachodniopomorskie
   Powiat: Szczecin
   Gmina: Szczecin
   Miasto: Szczecin
Opis

                                                 Scenariusz zajęć

 

 

                                                   

                                                           

Grupa wiekowa: 6- latki

 

Krąg tematyczny: Zimno coraz zimniej

 

Temat dnia: Zwierzęta gromadzą zapasy na zimę

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

- potrafi opisać sposoby przygotowania się do zimy wiewiórki,  sowy, lisa, borsuka, chomika   i myszy;

- potrafi prawidłowo nazwać zwierzęta oraz określić ich domy;

- rozumie konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimy,

- potrafi aktywnie uczestniczyć w inscenizacji,

- potrafi estetycznie wykonać prace plastyczną,

- potrafi tworzyć zbiory

- potrafi określać liczebności,

-potrafi rozwiązywać zadania z treścią.

- kształtuje poczucie odpowiedzialności za zwierzęta w okresie zimy.

 

Metody:

- drama,

- pokaz,

- rozmowa,

-

 

Formy:

-          praca z całą grupą,

-          zespołowa

 

Pomoce dydaktyczne: sylwety zwierząt leśnych, opowiadanie M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”, historyjka obrazkowa, 4 obręcze, kartki z cyframi od 1 do 10, makiety mieszkań zwierząt, napisy z nazwami mieszkań zwierząt np jama, nora, gawra,

 

 

Przebieg zajęcia:

  1. Zaproszenie dzieci do obejrzenia inscenizacji w teatrzyku sylwet wg. opowiadania M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”.
  2. Rozmowa z dziećmi dotycząca bohaterów inscenizacji:

- układanie historyjki obrazkowej wg kolejności,

- wyszukiwanie odpowiednich napisów i przyporządkowywanie ich do sylwet zwierząt,

- synteza i analiza słuchowo-wzrokowa.

3. „Wiewiórki w dziupli” – zabawa ruchowa.

4. Rozpoznawanie i nazywanie mieszkań: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, niedźwiedzia- gawra, myszy- nora.

5. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Bajkowy las”.

6. Rozwiązanie zagadek. Dzieci podzielone na grupy. Każda grupa otrzymuje kopertę z puzzlami. Nauczyciel czyta zagadkę – dzieci układają odpowiednie puzzle.

7. „Obrazki do pary”- zabawa ruchowa.

8. „Zwierzęta”- ćwiczenia graficzne.

Dzieci na kartce mają narysowana tabelę z liczbami, pod którymi napisane są litery. Zadaniem dzieci jest odczytanie hasła poprzez ułożenie liczb od najmniejszej do największej. Pod tabelą narysowane są zwierzęta, należy obrysować odpowiednie z nich.

9. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Wiewiórka-baletnica”.

10. „Zapasy wiewiórki”– zadania matematyczne:

- tworzenie zbiorów, określanie liczebności,

- zadania z treścią.

11. „Orzeszki – zabawa relaksacyjna.

12. Utrwalenie nazw zwierząt występujących w inscenizacji- zaproponowanie dzieciom zrobienia masek tych zwierząt. 

13. Wykonanie masek zwierząt przez dzieci.

 

Tanie wydruki

Komentarze i opinie

Brak komentarzy i opinii na ten temat. Bądź pierwszy.

Zdjęcia

Do projektu nie dodano jeszcze żadnych zdjęć.

Filmy

Do projektu nie dodano jeszcze żadnych filmów.

Projekt został dodany: 30-06-2010, liczba wyświetleń: 3158

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika