Projekt: Wojna z mikrobami |
Projekt realizowany przez: | Przedszkole Publiczne nr 41 |
Nazwa | Wojna z mikrobami |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Powiat: | Szczecin |
Gmina: | Szczecin |
Miasto: | Szczecin |
Opis | |
Scenariusz zajęć
Grupa wiekowa: 6- latki
Krąg tematyczny: Dbamy o zdrowie
Temat dnia: Wojna z mikrobami
Cele operacyjne:
Dziecko: - zna wyrazy: bakteria, wirus, mikroby, mikroskop, preparat, - wie, gdzie mogą znajdować się bakterie i wirusy, - zna sposoby walki z mikrobami. - wie jak wygląda i jakie spełnia funkcje mikroskop,
Metody: - pokaz, - rozmowa, - czynna.
Formy: - praca z całą grupą, - praca w zespołach.
Pomoce dydaktyczne: tekst przedstawienia Elżbiety Burakowskiej pt.: „Wojna z mikrobami”; kukiełki przedstawiające bakterię i wirusa; wykonane z papieru i folii okno, papierowe słońce; wiadro; szczotka ryżowa; szmatka do wycierania kurzu; mikroskop, preparat z wodą z zanieczyszczonego oczka wodnego; kartony i farby plakatowe;
Przebieg zajęcia: 1. Oglądanie przedstawienia kukiełkowego pt. „Wojna z mikrobami”.
WOJNA Z MIKROBAMI Obsada: wirus, bakteria, dziewczynka i chłopiec. Mikroby razem: My jesteśmy mikroby, roznosimy choroby, czaimy się skrycie, czyhamy na życie! Wirus: Gdzie Pani lubi mieszkać, Pani Bakterio? Bakteria: Za brudnym paznokciem, w nie wypranych kocach, w kurzu na podłodze, na niemytych owocach w pierwszych lepszych brudach. Wszędzie gdzie się uda. A pan, Panie Wirusie? Wirus: Na brudnym obrusie na nie umytych rękach, z daleka od wody. Woda to udręka! Bakteria: Zwłaszcza, jeśli z mydłem! Wirus: Ach, mydło obrzydłe! Na myśl samą słabnę z trwogi... Bakteria: Nie przesadzaj tak, mój drogi. Szczęściem dla nas wiele ludzi zbytnio myciem się nie trudzi, więc choroby kwitną zdrowo... Mikroby razem: Do ataku, marsz, bojowo! My jesteśmy mikroby, roznosimy choroby, czaimy się skrycie, czyhamy na życie! Wchodzą dzieci Chłopiec: Jak tu duszno! Dziewczynka: Ile kurzu! Chłopiec: Wpuśćmy tutaj trochę słonka Otwiera okno Niech świeci we wszystkich kątkach! Dziewczynka: Przynieś prędko wiadro z wodą, daj mi szczotkę, tę ryżową, a sam zetrzyj wszędzie kurz. Dzieci sprzątają a mikroby uciekają. Dzieci razem: Już kończymy sprzątanie, myjemy się starannie, bo gdy czystość w koło świeci, starsi zdrowi, zdrowi dzieci!
2. Rozmowa z dziećmi na temat przedstawienia. · Gdzie mogą znajdować się bakterie i wirusy? Dzieci wymieniają miejsca występowania mikrobów. · W jaki sposób można zniszczyć chorobotwórcze wirusy i bakterie? Dzieci wymieniają znane im środki czystości · Jakich sprzętów używa się do sprzątania? Dzieci wymieniają znane im przyrządy do sprzątania. 3. Zabawa ruchowa. Dzieci wykonują ruchy polegające na naśladowaniu czynności zamiatania, ścierania kurzu na półkach, zmywania podłogi i mycia okien. 4. Rozmowa na temat wyglądu i wielkości bakterii i sposobu ich wykrywania. · Wyjaśnienie dzieciom, że bakterie i wirusy są tak małe, że nie widać ich gołym okiem · i dlatego są tak niebezpieczne. · Zaznajomienie dzieci z funkcją i wyglądem mikroskopu. · Wspólne wykonanie preparatu z kropli wody pobranej z zanieczyszczonego oczka wodnego. 5. Oglądanie preparatu. · Dzieci po obejrzeniu preparatu dzielą się spostrzeżeniami z nauczycielem i kolegami. 6. Malowanie farbami plakatowymi na temat „Bakteria”. · Dzieci malują portrety bakterii.
Tanie wydruki |
Projekt został dodany: 30-06-2010, liczba wyświetleń: 4564
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: |