Projekt: Podróż do krainyZdrowolandii
Projekt realizowany przez: Przedszkole Publiczne nr 41
Nazwa Podróż do krainyZdrowolandii
   Województwo: zachodniopomorskie
   Powiat: Szczecin
   Gmina: Szczecin
   Miasto: Szczecin
Opis

                                                       Scenariusz zajęć

 

 

Grupa wiekowa: 5- latki

 

Temat: „Podróż do krainy Zdrowolandii”.

 

Cel: Utrwalanie właściwych nawyków prozdrowotnych.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

- wie, w jaki sposób dbać o zęby,

- wie, co służy do mycia zębów,

- potrafi uzasadnić konieczność dbania o zdrowie,

- zna rolę warzyw, owoców oraz nabiału dla zdrowia,

- potrafi tworzyć zbiory przyborów toaletowych,

- potrafi uzasadnić potrzebę aktywnego wypoczynku dla zdrowia,

- potrafi wykonać prace plastyczną metodą collage,

- potrafi przygotować zdrowe kanapki (opcja: przygotować 5 posiłków przy pomocy sylwet kartonowych),

- potrafi rozróżniać i nazywać figury geometryczne,

- potrafi odczytać kod graficzny,

- potrafi  działać zgodnie z instrukcją nauczycielki,

- podejmuje próby twórczego myślenia.

 

Metody:

-          słowna,

-          czynna,

-          percepcyjna,

-          elementy Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona.

 

Formy:

-          praca z całą grupą,

-          praca w grupach.

 

Pomoce dydaktyczne:

sylwety „zdrowopsujów”, sylweta rakiety, bilety z kodami graficznymi, materiał plastyczny do plakatu wykonanego techniką collage, warzywa i pieczywo do przygotowania kanapek (lub sylwety kartonowe talerzy i posiłków), zdjęcia przyborów toaletowych do zabawy ruchowej dla każdego dziecka, zagadki, kubeczki z wodą. Kalendarze dotyczące pielęgnacji zębów dla każdego dziecka.

 

 

 

Przebieg zajęcia:

 

  1. Zaproszenie dzieci na wykładzinę.

      2.   Zabawa integracyjna „Kroki” (dzieci stoją w kręgu, nauczycielka prosi by krok do przodu zrobiły dzieci, które np

-          rano myją zęby,

-          myją ręce przed jedzeniem

-          myją owoce  przed zjedzeniem ich

-          lubią chodzić na spacery

-          lubią się gimnastykować

   Zabawa kończy się, gdy dzieci spotkają się w małym kręgu. Nauczycielka podkreśla, że 

   wszystkie te czynności służą zdrowiu, więc dzieci ,które te czynności wykonują dbają  o swoje zdrowie.    

  1. Dzieci siadają na wykładzinie i słuchają opowiadania nauczycielki o krainie Zdrowolandii, którą zaatakowali „Zdrowopsuje”.
  2. Zaproszenie dzieci do odbycia podróży kosmicznej i poznania „Zdrowopsujów”          
  3. „Kosmiczna wyprawa – lot na planetę „Zdrowolandię”

-    Zabawy z wykorzystaniem elem. z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona

Dzieci (kosmonauci) przed wyprawą wykonują wszystkie niezbędne czynności:

- Picie wody – energetyczność

- „Ładowanie akumulatorów” – punkty na myślenie – jedną ręką masują punkty (miękkie miejsca pod obojczykami z lewej i prawej strony klatki piersiowej, a drugą kładą na pępku)

- Pozycja Cooka (II wersja): nogi w lekkim rozkroku oparte o podłogę, końce palców obu dłoni dotykają się. Oczy zamknięte, język położony na podniebieniu oddech swobodny – podczas wdechu – język przyciśnięty do podniebienia, a w czasie wydechu – język rozluźniony.

- Zakup biletów. (opłata za zakup biletów zaśpiewanie przez dzieci piosenki z repertuaru Fasolek)

- Odliczanie do startu: 10, 9, 8, 7 …

  1. Przywitanie dzieci przez Zdrowopsujów – teatrzyk kukiełkowy w wykonaniu nauczycielki.
  2. Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku. Dzieci wypowiadają się na temat postępowania „Zdrowopsujów”. Podjęcie przez dzieci decyzji o chęci przekonania Zdrowopsujów do zdrowego stylu życia.
  3. Dzieci odczytują kod z biletów i odszukują swoich miejsc przy stolikach.
  4. Dzieci zostają podzielone na 5 grup. Każda grupa wykonuje plakat metodą collage, przy pomocy ilustracji z gazet  o tym co służy zdrowemu stylowi życia, a co szkodzi.
  5. „Przybornik czyściocha” – zabawa ruchowa.

Dzieci z przyborami (pasta, szczotka, kubek) przy dźwiękach tamburyna biegają po sali. Na sygnał – dźwięk tamburyna milknie – dzieci tworzą zbiory przyborów toaletowych. (kubek, pasta, szczotka, mydło)

 

 

 

  1. Propozycja ćwiczeń gimnastycznych

-    ćwiczenia rozciągające – wypady (nogi rozstawione szerzej od pleców, przekręcone tak, by stopy były ustawione do siebie pod kątem prostym. Zginamy jedną nogę w kolanie i przenosimy ciężar ciała na piętę tej nogi, drugą nogę trzymamy prosto, tułów trzymamy prosto. Robimy wypad na zgiętą nogę i odwracamy głowę w stronę zgiętej nogi.

-    ćwiczenia na przekraczanie linii środka – ruchy naprzemienne. Ćwiczenie wykonujemy na stojąco: prawym łokciem dotykamy lewego kolana, potem lewym łokciem prawego kolana itd.

  1. Powrót do ławek. Wykonanie kanapek z nowalijek lub każda grupa planuje jeden posiłek z dostępnych sylwet tekturowych. Utrudnienie zadania polega na odpowiednim doborze potrawy do posiłku oraz wyeliminowanie złych posiłków.
  2. Prezentacja plakatów oraz  kanapek lub posiłków. Rozmowa ze Zdrowopsujem czy został przekonany do zdrowego stylu życia.
  3. Powrót z wyprawy

-    Pozycja Cooka,

-    Odliczanie do startu.

  1. Powrót na naszą planetę. Rozdanie dzieciom kalendarza dbania o zęby.
  2. Podziękowanie za zajęcia przez nauczycielkę.

 

 

Tanie wydruki

Komentarze i opinie

Brak komentarzy i opinii na ten temat. Bądź pierwszy.

Zdjęcia

Do projektu nie dodano jeszcze żadnych zdjęć.

Filmy

Do projektu nie dodano jeszcze żadnych filmów.

Projekt został dodany: 30-06-2010, liczba wyświetleń: 3534

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika