Projekt: Ekogangi z SP-4 |
Projekt realizowany przez: | SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KS. STEFANA PIECZKI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa | Ekogangi z SP-4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Województwo: | śląskie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Powiat: | raciborski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gmina: | Racibórz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miasto: | Racibórz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program edukacji ekologicznej„Ekogangi z SP-4”
Opracowanie: mgr Marzenna Mruk-Otulak mgr Beata Książęk
I.WSTĘP Program „Ekogangi z SP-4” przeznaczony jest dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 im. ks. Stefana Pieczki. W programie biorą udział uczniowie klas I-VI. Każda klasa tworzy Ekogang. Program poprzez zabawę pogłębi i poszerzy wiadomości dot. ekologii. Zabawy dobrane będą w ten sposób, aby były ciekawe, pobudzały do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania. Program jest rozszerzeniem i kontynuacją wcześniej wdrażanych programów profilaktyki zdrowotnej i rozwijania zdolności uczniów. Wszystkie działania ekologiczne zostaną umieszczone na stronie Ekogangi z SP-4. Ekogang pod koniec każdego miesiąca będzie pisała sprawozdanie ze swojej działalności i przekazywał do administratora strony. Do współpracy przy realizacji tego programu chcemy zaprosić:
CELE PROGRAMU EDUKACJI EKOLOGICZNEJ
Program ekologiczny ma na celu kształtowanie wrażliwości oraz odpowiedzialnego i racjonalnego stosunku do środowiska przyrodniczego. Główne założenia naszego programu to:
CELE OGÓLNE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA
Tak sformułowane cele stwarzają warunki do kształtowania u uczniów postawy proekologicznej, zdolności poznawania zjawisk przyrodniczych i społecznych oraz poczuciem więzi z przyrodą i ludźmi jako częścią najbliższego środowiska
IV. PROCEDURA OSIĄGANIA CELÓW
W celu przeprowadzenia prawidłowej realizacji przedstawionego programu istotne jest stosowanie metod i technik aktywizujących.
Proponowany kalendarz ekologiczny na rok 2010/2011
CAŁY ROK:
VI. EWALUACJA PROGRAMU
Celem ewaluacji programu jest pozyskanie informacji o poziomie wiedzy i umiejętności dzieci w zakresie edukacji ekologicznej oraz skuteczności metod i technik aktywności wprowadzanych do zajęć z uczniami. Ważne jest aby ocenić po programie jaki poziom wiedzy osiągnieli uczniowie, ich postawę wobez środowiska oraz jak program postrzegają rodzice. Oceny można dokonać na podstawie:ankiet, zabaw oraz gier ekologicznych, konkursów. Wyniki ewaluacji pozwolą na określenie przydatności programu oraz dadzą wskazówki do jego uzupełnienia czy zmodyfikowania. Wszystkie wiadomości znajdują się na stronie www.ekosp4.eulotka.pl
Tanie wydruki |
ID | Zdjęcie | Opis |
1 | Sadzimy drzewka |
Projekt został dodany: 15-10-2010, liczba wyświetleń: 7489
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |