Scenariusze: Recykling w szkole |
Zajęcia dla klasy V mające na celu zachęcanie do przynoszenia zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego do punktu zbierania lub oddawania go w sklepie podczas zakupu nowego sprzętu. Uczniowie opracowują tematyczne rymowanki o ... [
więcej]
Zajęcia dla klasy II i III kształcenia zintegrowanego , wdrażające dzieci do prowadzenia segregacji śmieci. Uczniowie indywidualnie układają rymowanki zachęcające innych do segregowania śmieci, biorąc w ten sposób udział w ogóln... [
więcej]
Wszyscy uczniowie przynoszą zebraną w domu makulaturę, po odwiezieniu której do papierni otrzymujemy zapas makulaturowego papieru toaletowego dla wszystkich uczniów w szkole.... [
więcej]
Uczniowie klasy V przygotowują torby wykonane ze starych gazet. Wszystkie torby powstaną ze starych ,kolorowych i czarno-białych gazet i zostaną zamieszczone na szkolnej gazetce jako przykład ponownego wykorzystania makulatury .... [
więcej]
Inscenizacja : Śmieciowy problemCele:- dziecko wie, że należy segregować śmieci,- dziecko zna wady i zalety wysypiska śmieci,- dziecko segreguje śmieci,- dziecko dba o przyro... [
więcej]
Celem zajęć jest przygotowanie modnych i ciekawych strojów z różnego rodzaju odpadów, które można znaleźć w każdym domu. ( torebki foliowe, papierki , gazety, worki na śmieci, reklamówki, kapsle, pazłotka i wiele innych.) ... [
więcej]
Uczniowie wykonują w maju zakładki do książek z różnorodnych śmieci i odpadów, wykorzystują papierki po cukierkach, pazłotka z czekolady, ścinki gazet i kolorowych kartek, a nawet foliowe torebki iwiele innych śmieci. Z okazji dni ksi... [
więcej]
Scenariusz zajęć I Temat „Recykling złomu aluminiowego” II Cele operacyjne 1) Uczeń zna: podstawowe pojęcia związane z recyklingiem puszek 2) Uczeń rozumie: ideę recyklingu puszek 3) Uczeń potrafi: w... [
więcej]
Zajęcia dla klasy III mające na celu wdrażanie wśród uczniów nawyku segregacji śmieci w szkole i w domu oraz przekazywanie zdobytych wiadomości i umiejętności związanych z segregacją odpadów dla swoich najbliższych.Na zajęciach... [
więcej]
Celem zajęć było uświadomienie faktu, że wszystkie opakowania foliowe zwiększają stopień degradacji środowiska naturalnego, zachęcanie klientów sklepu do korzystania z opakowań papierowych i wielorazowych.pomoce; woreczki foliowe, ... [
więcej]
TEMAT: KŁOPOT WIELKI SŁOIKA I BUTELKI Poziom: dzieci 5 - 6 letnieCel ogólny: kształtowanie świadomości proekologicznej - ochrona środowiska poprzez recykling szkłaCele operacyjne:Dziecko:zna zasady selektywnej zbiórki szkła zna ... [
więcej]
1. Połącz urządzenie z czynnością, którą wykonuje a następnie połącz urządzenie z elementem wykorzystywanym podczas wykonywania danej czynności. Wymyśl i wpisz swoje przykłady w wolnych okienkach tabeli. ... [
więcej]
Karta pracy Ile słów ułożysz z tych wyrazów? Przykład: EKOLOGIA- eko, logika, logia, kolega, gola, ………….. RECYKLING- ............................................................................................................... [
więcej]
Eko - piątek Dzisiaj, tj. 18.12.2009 r na 6 lekcji, odbędzie się apel szkolny, na którym zostaną wręczone nagrody w konkurs pt.Zbiórka Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Z... [
więcej]
Karta pracy Materiały papiernicze 1. Wymień materiały papiernicze: Ø ……………………. Ø ……………………. Ø ……………………. Ø …………………... [
więcej]
TEMAT: Prezentacja multimedialna w programie PowerPoint- Jak ja i moja rodzina dbamy o środowisko naturalne? Cele: Í zespołowe przygotowanie prezentacji multimedialnej w Power Point Í umiejętności tworzenia slajdów, dodawanie ... [
więcej]
Przykładowe scenariusze zadań związanych z ekologią, ochroną środowiska do przeprowadzenia w każdej szkole, świetlicy. Zadanie 1 Rodziny krzepkich i cherlawych Potrzebne do tego będą farby, pędzle, wodoodporne flamastry. Pod ha... [
więcej]
Scenariusze zadań związanych z ekologią, ochroną środowiska do przeprowadzenia w każdej szkole, świetlicy. Zadanie 1 Akrostych - opowiadanie o ekologii, przyrodzie itp. Wybierz jedno z poniższych zdań: Ochrona środowiska. Nauka... [
więcej]
KONKURS Wyniki w zbiórce puszek aluminiowych za rok szkolny 2009/2010. klasa Kilogramy Miejsce I A 166,25 I I B 114,5 II III A 71,5 III IV A 61 IV II B 41 V II A 39,75 VI III B 36,25 VII VI A 34,6 VIII V A 11,5 IX VI B 4,5 X IV B 1 XI V B 0 X... [
więcej]
Zajęcia dla klasy IV z przyrody dotyczące segregacji odpadów .Celem zajęć jest : - zapoznanie uczniów ze znaczeniem skrótu ZSEE ,- rozpoznawanie zsee w domu, w szkole, stwierdzanie kiedy taki sprzęt staje się odpadem,- poznanie sk... [
więcej]
· W ramach treści programowych: - Wpływ człowieka na środowisko. · W ramach realizacji ścieżki ekologicznej (kl. IV-VI): - Wpływ codziennych czynności i zachowań w domu, szkole i pracy na stan środow... [
więcej]
Zajęcia dla klasy I - kształcenie zintegrowaneCele:- ochrona przyrody przed zaśmiecaniem środowiska przez człowieka -uświadamianie dzieciom potrzeby zmniejszania ilości odpadów poprzez stosowanie opakowań wielokrotnego użytku- zapoz... [
więcej]
TEMAT: Czy śmieci to problem? Recykling, to się nam opłaca! CELE LEKCJI: W wyniku udziału w zajęciach uczniowie: · rozumieją pojęcia: wysypisko i odpady, surowce wtórne, recykling, · umieją określić, na czym polega... [
więcej]